مسائل مهم هرگز به درد نخورده اند....

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳ ق.ظ

 

 

_ بین زندگی ما و اشعاری که در مدرسه یادگرفته ایم چه رابطه ای هست؟؟ حفظ کردن شعر هم مثل حل کردن یک مسئله ریاضی است ، یا به هر حال چیزی شبیه آن ، نه؟

+ شعر در زندگی به چه درد میخورد؟؟

_ این هم کلاسی های خودمان را نگاه کن ، آیا به نظر تو آن ها برای ادامه زندگی به شعر احتیاج دارند؟؟ آن ها به یک شوهر احمق و پولدار احتیاج دارند تا حسابی پوست تنش را بکنند ، آن ها هرگز از خود نمیپرسند که " شعر" چیست ، همان طور که درباره مرگ هم از خود سوال نمیکنند ، آن ها هرگز دچار پریشان حالی و ترس نخواهند شد، زندگی آن ها مثل یک مرغابی پلاستیکی است که رو آب وان حمام شناور است. بدون شک از من و تو زندگی بهتری خواهند داشت ولی آیا در واقع میتوان اسم آن را زندگی گذاشت؟؟؟ یک زندگی پر از خمیازه!

+اگر شعر به دردی نمیخورد پس چرا وجود دارد؟؟؟

_ شاید به خاطر اینکه به ما یادآور شود که درست همان چیزی که به درد نمیخورد بین ما و میمون ها تفاوت به وجود می آورد. مثلا زیبایی به چه درد میخورد؟ ترحم ، هماهنگی به چه درد میخورد؟ مسائل مهم هرگز به درد نخورده اند..

 

 

از کتاب طوطی نوشته سوزانا  تامارو

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۰
محدثه مهران فر

نظرات  (۲)

ترجمه ش از کی هست؟ 
رمان؟ محتواش چیه؟ 
ااین پاراگرافش خیلی خوب بود
مثلا گاهی فکر کنیم با شعر گفتن ما بین جمله هامون چقدر قشنگ میشه: )
یا گاهی هم وصف حال ماهاست 
پاسخ:

یه ترجمه بیشتر ازش نیست توی بازار
رمانه...
داستان زندگی یه پیرزن هست که با پیدا کردن یه طوطی زندگیش رو مرور میکنه
از همین نویسنده جهنم سوت و کور است عالیه...
اگه میخوای بخونی اون رو بخون :)
شعر... شعر...
این روزا خیلی وقتمو صرف شعر میکنم
متاسفانه از رضا امیرخانی تا حالا نخوندم ، یادم هست یه صفحه های ازشو استوری اینستا میذاشتی ولی نپرسیدم اسم کتاب رو ، اگه لطف کنی اسم کتاب رو بگی:)
مصطفی مستور رو البته با یک یا دو کتاب نمیشه نظر داد، ولی از اطلاعاتش که قدیمی هم هست بعضی قسمت ها مینویسه خوشم میاد 
این کتابش که خوندم با اینکه تکراری بودن رو دوست داشتم این دیگه گند تکرار رو در آورده بود: )) 

یبار فهمیه رحیمی رو به من معرفی کردن کتاباشو بخونم یعنی تا وسطاش به زور رسیدم بعد شوتش زدم به دیوار: | 
از سید مهدی شجاعی هم میخواستم بپرسم ازت
کتاباش چجوریاس؟ از کدوم اول شروع کنم بخونم ؟ 
به سلیقه هات ایمان دارم محدثه: )
کتابای که خوندی رو تا جای که سعی کردم خریدم یا اینور اونور پیدا کردم بخونم 
یکیش تو بلاگفا نوشته بودی تنهایی پر هیاهو:)
پاسخ:
اوممم...
نمیدونم از رضا امیرخانی خوشت بیاد یا نه ، چون باب میل من مینویسه و فضاش برای من خیلی آشناست ، ولی یه کتاب داره که جزو بهترین کتاب دهه ی اخیره به اسم من او عالیه این کتاب ، حتمن حتمن بخونش
بهت که گفتم مستور در حد خاطره نویسه ، نویسنده ایده پرداز نیس
اومممم...
سید مهدی و سید علی بیشتر دینی مینویسن ، فکر کنم برای شروع کتاب کمی دیرتر سید مهدی خوب باشه.... من خیلیییی دوسش داشتم
تنهایی پر هیاهو که فوق العاده اس....
دو سه بار خوندمش و ازش خسته نمیشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">